Законами України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» (далі - Закони) передбачено, що контроль у сфері державної реєстрації здійснюється Мін’юстом.

У разі виявлення під час розгляду скарг відповідно до Закону України «Про звернення громадян» і обґрунтованих подань територіальних органів Мін'юсту чи моніторингу реєстраційних дій в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань (далі - реєстри) порушень порядку державної реєстрації контроль здійснюється шляхом проведення камеральної перевірки державних реєстраторів чи суб'єктів державної реєстрації з прийняттям обов'язкових до виконання рішень, передбачених Законами.

За результатами проведення камеральної перевірки Мін’юст (у разі виявлення порушень порядку державної реєстрації) приймає рішення про:

-  тимчасове блокування або анулювання доступу до реєстрів (рішення виконується технічним адміністратором реєстрів);

-  притягнення до адміністративної відповідальності (рішення виконується шляхом складання протоколу про притягнення до адміністративної відповідальності);

-  направлення до Вищої кваліфікаційної комісії нотаріату при Мін’юсті подання щодо анулювання свідоцтва про право на зайняття нотаріальною діяльністю (розглядається Вищою кваліфікаційною комісією нотаріату при Мін’юсті);

-  скасування акредитації суб’єкта державної реєстрації (розглядається постійно діючою комісією з питань акредитації суб’єктів державної реєстрації на моніторингу відповідності таких суб’єктів вимогам акредитації).

Запровадження контролю Мінюстом є кроком у напрямку реалізації європейських стандартів захисту прав власності, економічних інтересів громадян та інвесторів.