Пенсія по інвалідності відповідно до Закону України від 09.07.2003 № 1058-ІV «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» призначається:

  • в разі настання інвалідності, що спричинила повну або часткову втрату працездатності
     за наявності необхідного страхового стажу

  • незалежно від того, коли настала інвалідність:у період роботи, до влаштування на роботу
     чи після припинення роботи

  • на весь строк встановлення інвалідності

Визначено три групи інвалідності (І, ІІ, ІІІ) залежно від ступеня втрати працездатності:

І група100 % пенсії за віком;

ІІ група90 % пенсії за віком;

ІІІ група50 % пенсії за віком.

Умови призначення пенсії по інвалідності:

 

Перелік необхідних документів:

  • паспорт;

  • ідентифікаційний номер (реєстраційний номер облікової картки платника податків);

  • документи про стаж, набутий до 01.01.2004: трудова книжка, військовий квиток, диплом про навчання (на денній формі) та інші (якщо трудова книжка та інші документи не оцифровані);

  • документ, що підтверджує зміну прізвища, імені, по батькові (за потреби);

  • свідоцтво про народження дітей.

 

Виписку з акта огляду, одержану від МСЕК, додає орган, що призначає пенсію.

 

Способи подачі документів:

  • онлайн: через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України, портал Дія;

  • особисто: до сервісного центру Пенсійного фонду України (незалежно від місця реєстрації або проживання);

  • поштою: на адресу територіального органу Пенсійного фонду України (якщо особа тимчасово проживає за кордоном).

 

Як подати документи для призначення пенсії онлайн:

  • авторизуйтеся в особистому кабінеті вебпорталу (portal.pfu.gov.ua) за допомогою кваліфікованого електронного підпису (КЕП);

  • оберіть у лівому боковому меню «Заява на призначення пенсії» в розділі «Щодо пенсійного забезпечення»;

  • заповніть заяву, зі списку «Вид пенсії» оберіть пункт «По інвалідності»;

  • завантажте заздалегідь від скановані документи та натисніть «Сформувати заяву»;

  • перевірте внесені до заяви дані та натисніть «Підписати та відправити до ПФУ».

ПЕРЕГЛЯНУТИ статус опрацювання заяви можливо в особистому кабінеті у вкладці «Мої звернення».

 

ВАЖЛИВО! ВИМОГИ ДО СКАНОВАНИХ ДОКУМЕНТІВ

  • Розмір кожного файлу не повинне нперевищувати1Мб;

  • формат файлу: JPG, JPEG, PDF;

  • документи, які містять більше однієї сторінки, необхідно прикріпляти як один файл;

  • скан-копії виготовляються з оригіналів документів;

  • скан-копія повинна бути кольорова, чітка та читабельна;

  • назви файлів мають відповідати виду від сканованого документа.

 

За матеріалами Головного управління
 Пенсійного фонду України в Черкаській області

 Фото без опису