Строки для оскарження та розгляду скарг Комісією з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації
Відповідно до ст.37 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» та ст.34 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань» (далі - Закони), рішення, дії або бездіяльність у сфері державної реєстрації можуть бути оскаржені
до Міністерства юстиції України, його територіальних органів або до суду.
При Головному територіальному управлінні юстиції у Черкаській області утворена постійно діюча Комісія з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації, яка розглядає скарги у межах Черкаської області (скаргу можна подати або надіслати за адресою: бульв. Шевченка, 185, м. Черкаси, 18001):
- на рішення, дії або бездіяльність державного реєстратора;
- на дії або бездіяльність суб’єктів державної реєстрації.
Розгляд скарг здійснюється за заявою особи, яка вважає, що її права порушено, що подається виключно у письмовій формі та повинна містити обов’язкові відомості, передбачені Законами та Порядком розгляду скарг у сфері державної реєстрації, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 25.12.2015 №1128.
Така скарга у день її надходження реєструється суб’єктом розгляду скарги відповідно
до вимог законодавства з організації діловодства у державних органах.
Повідомляємо, що розгляд скарг здійснюється у строки, встановлені Законом України «Про звернення громадян» з урахуванням особливостей, передбачених Законами, які обраховуються з моменту реєстрації її суб’єктом розгляду скарги, при цьому загальний строк розгляду та вирішення скарги не може перевищувати 45 календарних днів.
Відповідно до частини 5 ст. 37 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» та частини 5 ст. 34 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань», скарга обов’язково має містити:
1) повне найменування (ім’я) скаржника, його місце проживання чи перебування (для фізичних осіб) або місцезнаходження (для юридичних осіб), а також найменування (ім’я) представника скаржника, якщо скарга подається представником;
2) реквізити рішення державного реєстратора, яке оскаржується (у сфері реєстрації нерухомості);
3) зміст оскаржуваного рішення, дій чи бездіяльності та норми законодавства, які порушено, на думку скаржника;
4) викладення обставин, якими скаржник обґрунтовує свої вимоги;
5) відомості про наявність чи відсутність судового спору з порушеного у скарзі питання;
6) підпис скаржника або його представника із зазначенням дати складання скарги.
До скарги додаються засвідчені копії документів, що підтверджують факт порушення прав скаржника (за наявності), а також, якщо скарга подається представником скаржника - довіреність чи інший документ, що підтверджує повноваження такого представника, або копія такого документа, засвідчена в установленому порядку.
У разі недотримання вимог щодо оформлення скарг у розгляді таких скарг по суті буде відмовлено.