Набутівська громада
Корсунь-Шевченківський район, Черкаська область

Що потрібно знати при звернені до Комісії з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації нерухомості та бізнесу

Окрім оскарження рішень, дій або бездіяльності державного реєстратора, суб’єкта державної реєстрації до суду кожна зацікавлена особа має право адміністративного оскарження до Мін’юсту та його територіальних органів.

            Для забезпечення розгляду скарг Мін’юстом та його територіальними органами створені Комісії з питань розгляду скарг у сфері державної реєстрації (далі – Комісія).

            При звернені до Комісії необхідно пам’ятати:

  • Строк подачі скарги становить 60 календарних днів з дня прийняття рішення, що оскаржується, або з дня, коли особа дізналася чи могла дізнатися про порушення її прав відповідною дією чи бездіяльністю.
  • Скарга подається особою, яка вважає, що її права порушено у зв’язку з прийняттям оскаржуваного рішення державного реєстратора, вчиненням дії або коли мала місце бездіяльність державного реєстратора, суб’єкта державної реєстрації.
  • Скарга повинна бути оформлена відповідно до вимог частини п’ятої статті 37 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», частини п’ятої статті 34 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань», Порядку розгляду скарг у сфері державної реєстрації, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України     від 25.12.2015 № 1128.

            Щодо переваг звернення до Комісії, то безсумнівними плюсами є швидкість розгляду скарги, відсутність обов’язку бути особисто присутнім на засіданні Комісії, відсутність плати за звернення до Комісії, а у разі позитивного розгляду скарги – відомості до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно або Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань вносяться відразу.