Набутівська громада
Корсунь-Шевченківський район, Черкаська область

Єдиний регіональний Портал адміністративних послуг

Єдиний регіональний Портал адміністративних послуг: можливості та переваги

Надання адміністративних послуг в електронній формі та доступ суб’єктів звернення до інформації про адміністративні послуги з використанням мережі Інтернет забезпечується через Єдиний регіональний портал адміністративних послуг, який є офіційним джерелом інформації про надання адміністративних послуг в Україні.

Нещодавно в Черкаській області запрацював Єдиний регіональний портал адміністративних послуг, тобто така собі єдина точка доступу, де громадяни й бізнес можуть отримати вичерпну інформацію про адміністративні послуги та замовити їх он-лайн. Для цього в інформаційній системі порталу створено персональний кабінет користувача.

Центр надання адміністративних послуг Набутівської сільської ради теж долучився до роботи в Єдиному регіональному Порталі адміністративних послуг (далі Портал).

Жителі Набутівської громади тепер можуть не виходячи з дому, без безпосереднього звернення до ЦНАПу отримувати значну частину адміністративних послуг. Для цього необхідно лише створити персональний кабінет користувача. Прозорість, зручність та швидкість – ось основні переваги роботи в електронному форматі.

Робота Порталу спрямована на максимальне сприяння у наданні адміністративних послуг суб’єктам господарювання і населенню. Метою Порталу є підвищення ефективності роботи органів виконавчої влади і місцевого самоврядування.

Кінцевими користувачами Порталу є громадяни та суб’єкти господарювання, що звертаються до органів виконавчої влади та місцевого самоврядування за отриманням адміністративних послуг та документів дозвільного характеру згідно чинного законодавства України.

Мета Порталу:

  • максимальне сприяння суб’єктам господарювання та населенню регіону у процесах отримання послуг;
  • створення для працівників органів виконавчої влади та місцевого самоврядування інструментів інформаційної підтримки надання  адміністративних послуг;
  • забезпечення неухильного додержання строків надання послуг;
  • спрощення процедур і скорочення термінів надання послуг громадянам та підприємцям;
  • створення єдиної точки доступу громадян та суб’єктів господарювання до всіх адміністративних послуг і дозвільних процедур.

Портал може використовуватись, як для окремого центру надання адміністративних послуг (ЦНАП), так і для цілого регіону. Кожний ЦНАП працює у власному інформаційному просторі, і  в той же час керівництво регіонального рівня може відслідковувати роботу усіх Центрів і мати уявлення про надання адміністративних послуг у регіоні в цілому. За таким принципом вже побудовано роботу у Черкаській області.

 Портал складається з двох сайтів: внутрішнього і зовнішнього. На внутрішньому сайті відбувається взаємодія адміністраторів ЦНАП з суб’єктами надання послуг (органами виконавчої влади і місцевого самоврядування). Зовнішній сайт   призначено для кінцевих користувачів Порталу – юридичних та фізичних осіб, що звертаються за отриманням адміністративних послуг. Зовнішній сайт подає для усіх відвідувачів:

  • інформацію про ЦНАПи, що обслуговуються Порталом, в тому числі їх  адреси та графіки роботи,
  • посилання на нормативно-правові акти, які регулюють надання адміністративних послуг,
  • інформацію про процедури одержання адміністративних послуг, в тому числі: вичерпні переліки необхідних документів, терміни надання послуг, підстави для відмов тощо.

Після реєстрації на сайті користувач отримує доступ до персонального “Електронного кабінету”, з якого він може:

  • звернутися за консультацією до фахівців ЦНАП і суб’єктів надання адміністративних послуг;
  • записатися на прийом до ЦНАП за допомогою електронної черги;
  • відстежувати в режимі он-лайн стан проходження документів по своїх справах;
  • замовити повідомлення про зміни у стані справи на електронну адресу або мобільний телефон;
  • подати заяву на отримання адміністративних послуг з обмеженого переліку, який визначає керівництво ЦНАП;
  • зберігати електронні копії особистих документів, виданих адміністративних актів і документів дозвільного характеру/відмов;
  • самостійно формувати документи, необхідні для отримання адміністративних послуг, з використанням електронного цифрового підпису.

Внутрішній та зовнішній сайти Порталу синхронізовані, завдяки чому будь-які зміни в законодавстві, у переліку документів для отримання послуг, у проходженні процедур надання послуг, тощо, внесені державними адміністраторами ДЦ / адміністраторами ЦНАП внутрішнього сайту, миттєво стають доступними для перегляду користувачам зовнішнього сайту. Отже, не виникає потреби у додаткових робочих місцях для внесення інформації на зовнішній сайт.

На внутрішньому сайті відбувається документообіг між ЦНАП і суб’єктами надання адміністративних послуг.

  • Адміністратор ЦНАП приймає від заявника документи, заводить справу, визначає послідовність кроків, необхідних для надання послуги відповідно до регламенту (технологічної картки).
  • Після реєстрації справи на порталі адміністратор ЦНАП направляє потрібні документи суб’єкту надання послуги, і на порталі з’являється запит на розгляд цих документів.
  • Суб’єкт надання послуги відповідає на запит, і на порталі з’являється інформація про  наданий документ або вмотивовану відмову.

Уся ця інформація доступна заявнику у його персональному кабінеті.

Механізм документообігу вмонтовано у внутрішній сайт Порталу, це дозволяє уникнути зайвих витрат на закупівлю обладнання та ліцензійних програмних засобів сторонніх виробників. Також скорочуються строки впровадження та навчання користувачів.

Бізнес-процеси документообігу сформовані на основі технологічних карток адміністративних послуг, які в зручній для адміністратора ЦНАП формі заносяться до електронної бази даних порталу. Відкривається можливість реалізувати складні багатоетапні процеси отримання адміністративної послуги з можливістю контролювати терміни виконання на кожному етапі. Завдяки цьому можна мінімізувати кількість документів, які має надати заявник для отримання послуги.

Адміністратори ЦНАП здобувають дієвий механізм для виконання своїх повноважень щодо моніторингу термінів виконання процедур при первинному/повторному зверненні заявників. Спрощується аналіз підстав для відмов  у наданні адміністративних послуг і виявлення на цьому ґрунті незаконних відмов.

 

 

Начальник відділу «Центр надання

адміністративних послуг»                                                          М.Кулініч



« повернутися до списку новин