Скористатись пільгою в розмірі 100 % знижки на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу в межах встановлених норм можуть пенсіонери окремих професій, які працювали в сільській місцевості та продовжують там проживати після виходу на пенсію.

 

Зокрема, це:

  • педагогічні працівники;

  • медичні та фармацевтичні працівники;

  • спеціалісти із захисту рослин;

  • працівники музеїв, бібліотек;

  • працівники державних і комунальних закладів культури, закладів освіти сфери культури.

 

Водночас пенсіонерам, які раніше працювали за такими професіями, для отримання пільги потрібно мати не менше трьох років відповідного стажу роботи і на момент виходу на пенсію працювати на посадах, що дають право на пільгу (наказ Міністерства праці та соціальної політики України, Міністерства освіти і науки України, Міністерства охорони здоров’я України, Міністерства культури і туризму України від 13.09.2006 № 341/651/619/769, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 10.11.2006 за № 1193/13067).

 

Право на пільгу залежить від доходу сім’ї пільговика

Пільга надається, якщо середньомісячний дохід сім’ї за попередні шість місяців у розрахунку на одну особу не перевищує величину доходу, що дає право на податкову соціальну пільгу (у 2024 році це 4 240,0 грн).

Пільга надається протягом дванадцяти місяців з місяця звернення, але не більш ніж до кінця поточного календарного року. 

На членів сім’ї пільговика зазначена пільга не поширюється.

 

Необхідні документи

Пенсіонеру, який перебуває на обліку в Реєстрі осіб, які мають право на пільгу, для призначення виплати потрібно надати:

– заяву про надання пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого палива і скрапленого газу;

– документи, що підтверджують проживання в сільській місцевості.

 

Для внесення даних до Реєстру пільговиків людина має подати відповідну заяву та підтверджуючу довідку про право на пільгу, що видана відділом освіти, охорони здоров’я, культури (культури і туризму), райдержадміністрації чи адміністрацією установи (закладу), де людина працювала, сільською або селищною радою (у разі ліквідації закладу тощо) на підставі записів у трудовій книжці.

 

Як звернутися

 

Подати заяву та необхідні документи до Фонду можна в один зі способів:

  • особисто – через сервісні центри Пенсійного фонду України, уповноважених посадових осіб виконавчого органу сільської, селищної, міської ради відповідних територіальних громад, центри надання адміністративних послуг;

  • поштою – на адресу органу Фонду;

  • онлайн – через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України, мобільний застосунок Пенсійний фонд” чи через портал “Дія”.


Фото без опису